top of page
  • תמונת הסופר/תdor izraeli

התחדשות עירונית

במקביל לעיסוקי העיצוב והאומנות שלי, אני פעיל בשנים האחרונות (בהתנדבות) בתנועת מרחב. מרחב היא עמותה ציבורית שנוסדה ע"י קבוצת אדריכלים לפני קצת למעלה מ- 10 שנים במטרה לקדם עירוניות טובה. לאחרונה התבקשתי לייצג את עמותת מרחב בוועדה מיוחדת בכנסת השוקדת (סוף סוף..) על הכנת חוק חדש שמטרתו לקדם התחדשות עירונית לקריאה שנייה ושלישית.


עמותת מרחב עושה ככל יכולתה לתרום ולהשפיע כדי לשפר את החוק ואת יכולתו לשנות לטובה את מצבה העגום של ההתחדשות העירונית כיום, מלווה את התרקמות החוק ומציגה ניירות עמדה והצעות לשיפור.

העניין הגובר בהתחדשות עירונית

ההתחדשות העירונית היא עניין מרכזי במציאות בה גולשים פרוורי הערים אל המרחבים הפתוחים כאילו אין מחר, ומרכזי הערים נזנחים ומתנוונים. החוק המתגבש הוא חיוני ונחוץ, בעיקר בימים אלה, בהם מנהלת הממשלה מרוץ לא אחראי לייצור דירות רבות ככל האפשר, במטרה לצמצם או לפתור את בעיית הדיור תוך דריסת תהליכי תכנון ועקרונות בסיסיים של עירוניות נכונה. המשך תהליך משולח רסן כזה בורא מרחבים עירוניים מעוותים, ויוצר בעיות קשות חדשות וכשלים בלתי הפיכים.

קצת על הוועדה

הוועדה מקיימת ישיבות תכופות ואפקטיביות, ופועלת מהר. איכות פועלם של חברות וחברי הכנסת המשתתפים בישיבות הועדה מעורבת. יו"ר הועדה ח"כ אלי כהן וחברי הכנסת תמר זנדברג, חיים ילין, דב חנין, יעל פראן, אורלי לוי ויוסי יונה למשל, מעורים בחוק, מבינים את משמעותו, לרבות השאלות החברתיות שהוא עוסק בהן, ותורמים לקידומו. חברי כנסת אחרים מגיעים לוועדה כדי לבטא אינטרס צר, (דרישה לשימור בתי כנסת למשל, שאינה רלוונטית לחוק, ומעוגנת בחוקים אחרים, חוק השימור למשל).

בנוסף לחברי הכנסת ונציגי משרדי הממשלה, משתתפים בוועדה נציגי שלטון מקומי, מתכננים, יזמים ועמותות, ציבוריות בהן מרחב. האפשרות לביטוי עמדתם של מגוון בעלי עניין בתהליך משפרת לדעתי את הסיכוי שהחוק שיצא בסופו של דבר תחת ידי הוועדה יהיה חוק ראוי ובר קיימא.

לשמחתי חלק מהצעות השיפור שלנו התקבלו ונראה שאנחנו מצליחים לתרום את חלקנו.

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

על מקום, זהות ושייכות

בימים אלה ממש אנחנו עמלים על הכנת שלטי כניסה חדשים בכניסות למזכרת בתיה. שלטי כניסה לישוב הם מעין תמצית זהות, איך העיר (או המושבה במקרה זה) תופסת את עצמה, איזו תדמית היא רוצה ליצור בעיני הבאים בשעריה,

גן המנהיגים- כך הכל התחיל

בקיץ 2008, לאחר 25 שנה כראש עיריית ראשון לציון, בשלהי כהונתו כפי שיתברר מספר חודשים מאוחר יותר, חנך מר מאיר ניצן את פרי יוזמתו – גן המנהיגים, או פארק מנהיגי האומה כפי שנקרא בתחילה. גן המנהיגים עוטף מצ

קצת יותר מהנצחה

רעיון אתרי ההנצחה עלה במוחם של בני אדם כבר בשחר ההיסטוריה הידועה לנו. השאיפה להשארת זכר מתריסה נגד זמניות החיים בניסיון חסר סיכוי לגעת בנצח. זהו כנראה צורך טבוע בנו, כמעט צורך ביולוגי. אך לעיתים, יש ב

bottom of page